dilluns, 14 de novembre del 2011

Madeira Sponge Cake!

Fa una setmana vaig preguntar quina recepta us agradaria que fos la pròxima, així que va guanyar Madeira Sponge Cake, m'ho van demanar la Sílvia, la meva cangur de petita i la Marta, una flautista i soprano que té ganes de poder tenir la seva filla en braços. 
Així que us explicaré com es fa aquest pastís tan especial. El pastís que posaré com exemple va ser especial, no perquè fos el primer que fes amb fondant una pastelina comestible, sinó perquè era per la meva millor amiga la Maria, feia 19 anys i volia robar-li un bon somriure amb aquest pastís! Crec que ho vaig aconseguir, si més no aquell pastís amb dos dies va volar del tot!

La primera part per poder fer aquest pastís és fer la base que seria el Madeira Sponge Cake, ja veureu que és molt fàcil de fer i queda molt bo!

Madeira Sponge Cake

Ingredients:

- 5 ous. 
El pes dels 5 ous sense closca servirà per saber la quantitat de:

- Farina.
- Sucre.
-  Mantega. 
- 8 grams de llevat químic que equival a mig sobre de llevat Royal. 

Elaboració:

Primer de tot agafarem tota la mantega i la fondrem en un cassó al foc, quant ja estigui tota fossa la tirarem amb el sucre i barrejarem tota la massa. Seguidament posarem els ous un per un en el mateix bol que tenim el sucre i la mantega i per últim la farina tamisada. Quant tinguem tota la massa ben barrejada només l'haurem de posar en un motlle que si pot ser d'uns 20 centímetres sinó no hi ha cap problema. 
Tindrem el motlle al forn uns 45 minuts a una temperatura de 180º. 
Quant el tinguem ja cuit el desemmotllarem i el deixarem refredar. 

Per fer la segona part per fer el farciment necessitarem:

- Crema de cacau (Nocilla). 
- Almívar (Aigua+Sucre)

Elaboració:

Primer de tot prepararem l'almívar, barrejant l'aigua i el sucre en un cassó. Seguidament guardarem l'almívar i tallarem el pastís amb dos parts. La part de sota la pintarem amb el almívar que haurem fet abans i li posarem una bona capa de crema de cacau i agafarem l'altre part i el taparem el pastís.

Per fer la tercera part amb la cobertura i el fondant necessitarem:

- Crema de cacau. 
- 250 grams de Fondant de color blanc i de vermell. 
- Aigua. 
- Farina de blat de moro o Maizena. 

Elaboració:

Per fer l'última part es podria dir que és la més complicada i la que hem de tenir més paciència. Primer de tot agafarem el pastís i el cobrirem amb crema de cacau que ens servirà perquè ens quedi enganxat el fondant. 
Agafarem el fondant de color vermell i el començarem a treballar donant-li calor amb les mans, seguidament posarem a la nostra taula de treballar una mica de Maizena i amb l'ajuda del corró estirarem el fondant i farem una capa d'uns 3 mil·límetres com a màxim. Amb molta cura posarem la cap de fondant a sobre del pastís. Quant ja el tinguem cobert el pastís amb el fondant de color blanc farem el mateix procediment, li donarem calor amb les mans, farem una capa d'uns 3 mil·límetres com a màxim i amb l'ajuda d'uns talladors de galetes farem formes i l'enganxarem al pastís amb aigua. 

I ja el tindrem fet. Amb aquests pastissos heu de volar la vostra imaginació, penseu que el fondant és una pastelina que es menja així que si quan de petits seus donava bé fer figuretes amb la pastelina sou uns afortunats i amb el fondant podreu fer el mateix i us quedaran uns pastissos molt originals!



A la part de música avui us vull deixar amb aquesta cançó que fa temps que escolto quant vaig amb el cotxe, més que res perquè el meu cotxe s'ha menjat el CD de la Marató de TV3 de l'any 2008 i amb els viatges llargs sempre sona aquest CD, la cançó que canta el grup Pastora és diu Em vindràs a buscar, però com ja sabeu les cançons de la Marató de TV3 són sempre versions, en aquest cas fan una versió del grup britànic Black de la cançó Wonderful Life que va ser creada l'any 1987. Us deixo amb aquesta versió que m'encanta!


Laura


2 comentaris:

  1. gracies Laura per la recepte. Ara a mirar si em surt igual i sobretot comestible.
    Si es pot demanar un altre desig m'agradaria una recepta amb la musica de la Marato de TV3: "Em dones força". L'he escoltat i es immmpresssssionnnnannnnt !!!
    Petonets: Silvia
    Per cert aixo de la cuina et deu venir despres dels mals sopars que et vaig cuinar ;) jajajaja

    ResponElimina
  2. Silviaa!!! Doncs a la pròxima recepta que segurament serà les Cookies de Xocolata es el que diu de moment l'enquesta posaré amb molt de gust aquesta cançó perquè es una molt bonica!!!!
    Estigues tranquila que no són dels teus sopars que hem feies jajaja un dia podria publicar el pa amb maionesa que em vas ensenyar jajaja

    ResponElimina